Videos

Find Us On Facebook

Sensasi

MENGEJUTKAN ! Gara² Tabiat Suka Tidur Dengan Botol Susu Doktor Terpaksa BUANG Semua Gigi Anak !!!

MENGEJUTKAN ! Gara² Tabiat Suka Tidur Dengan Botol Susu Doktor Terpaksa BUANG Semua Gigi Anak !!! | Ibu bapa diingatkan untuk menjaga kebersihan gigi anak² bermula dari anak itu mula tumbuh gigi. Walaupun gigi anak hanya merupakan gigi susu sementara, namun kesihatan gigi susu mempengaruhi kesihatan gigi anak di kemudian hari.

Oleh kerana ramai sahabat-sahabat saya pm & whatsapp saya bertanya kenapa anak sulung saya kena operation buang semua gigi, jadi saya kongsi sedikit maklumat ya.

Anak saya suka tidur dengan botol susu sejak kecil lagi. Gigi anak saya masa dia berumur 6bulan dah tumbuh. So bahagian atas 4 batang memang rongak terus. Haritu sampai nanah sebab infection kuman. after cover antibiotik ok sikit. Then saya terus refer pakar gigi sebab tak tahan dengan problem gigi anak.

Anak saya takde makan gula² or jajan macam budak² lain dia hanya obses pada susu botol. So sebab manis susu tula gigi jadi terhakis.

Solutionnya dia kena buat dental clearence untuk elak kuman dan supaya gigi kekal tumbuh dengan cantik dan sihat. Gigi anak di gosok. Tapi rezeki dia nak jadi macam ni nak buat macam mana. Saya mampu buat macam ni jalan terbaik. Dan after operation 3 jam dia terus makan bubur dan minum macam biasa. takde merengek atau menangis sangat² syukur sebab dia sendiri tak tahan dengan gigi lama dia. Heheh. Doakan saya istiqomah jaga gigi anak nanti.

Sumber:-Jeb Aen

P.S. 1 – Kantoi MENGANDUNG, Pelajar STPM Kongsi Kisah Buat ‘PROJEK’ Di Sekolah Yang Buat Ramai TERKEJUT !!!
P.S. 2 – [VIDEO] Tak Tahan Jadi Mangsa R0G0L Ayah Tiri. Gadis Gantung Diri Secara Live MENGGEMPARKAN Dunia !!!
P.S. 3 – “Mungkin Sebab Rupa Saya Sama Dengan Ibu” 4 Tahun Jadi KEKASIH Ayah…Ayah PUNCA Aku Hamil 6 Bulan !!!
P.S. 4 – Lepas Roomate Aku Keluar Jumpa Pakwe Malam Tu, Aku Terus Tido. Dalam Gelap Aku Rasa Ada Orang PEGANG Tangan Aku Dan…
P.S. 5 – “Kena Tunggu Bisul MASAK Baru PICIT” Doktor DEDAHKAN Amalan Tunggu Bisul “MASAK” Boleh BAHAYAKAN Kesihatan !!!

The post MENGEJUTKAN ! Gara² Tabiat Suka Tidur Dengan Botol Susu Doktor Terpaksa BUANG Semua Gigi Anak !!! appeared first on OH MY VIRAL.



Sumber : OhMyViral

from I Am Kiram http://ift.tt/2nN6sO0
via IFTTT

About Unknown

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.