Videos

Find Us On Facebook

Sensasi

Reaksi Orang Utan Ini Bila Dilawati Mangsa Melecur Kebakaran Menjadi Tular Di Internet !!!

Reaksi Orang Utan Ini Bila Dilawati Mangsa Melecur Kebakaran Menjadi Tular Di Internet !!! | Apabila anda melihat interaksi yang luar biasa antara orang utan yang bernama Rocky dengan seorang wanita, pasti anda akan mengaguminya.

Ramai orang yang menyaksikan pertemuan itu berpendapat itu adalah pertemuan sebagai seorang kanak-kanak atau orang dewasa yang ingin tahu, dengan tenang dan mata yang ingin tahu.

Inilah Rocky. Ia berusia 11 tahun dan sangat pintar.

Malah, Rocky juga pernah mendapat perhatian seluruh dunia beberapa tahun lalu apabila para penyelidik mendapati bahawa Orang Utan mempunyai pola dan tabiat penyuaran jauh lebih maju daripada yang pernah kita ketahui.

Dalam erti kata lain, Rocky telah menunjukkan kepada mereka bahawa ia juga dapat berkomunikasi seperti manusia. Menarik bukan?

Baru-baru ini, Rocky telah dilawati oleh seorang mangsa yang terbakar iaitu Darci Miller sempena pameran Orang Utan di Zoo Indianapolis.

Hasil daripada pertemuan itu, ia membuktikan bahawa Rocky merupakan seekor Orang Utan yang bijak dan memahami perasaan manusia.

Mengimbau kembali pada tahun 2015 di mana Darci Miller mengalami luka parah dileher dan lengannya akibat kebakaran. Selepas mengalami kejadian malang itu, dia membuat batas hebat dalam pemulihannya, tetapi proses pemulihannya masih panjang lagi.

Darci dan tunangnya memutuskan untuk pergi ke Zoo Indianapolis dan di sana dia disambut dengan segera oleh Rocky.

Pertama, Rocky memandang ke arah tato Darci.

Tetapi kemudian dia melihat bekas luka terbakar dan diminta untuk melihatnya. Rocky sangat ingin tahu tentang kebakaran Darci yang ramai orang tertanya-tanya jika itu adalah reaksinya yang normal.

Anda boleh mendengar apa yang dikatakan daripada salah seorang ahli kakitangan berkata, “Ini benar-benar normal untuk Rocky. Ia suka, ‘Saya perlu melihatnya.’

Rocky sangat ingin tahu keadaan luka Darci tetapi dia juga sangat tenang ketika berinteraksi dengan Darci. Dia tidak mengetuk tingkap kaca atau membuat bunyi bising.

Yang jelasnya, Rocky hanya mahu melihat mengapa Darci menutup tubuhnya. Kelihatan Rocky sangat mengambil berat terhadap apa yang telah dilalui oleh Darci.

Tonton video di bawah untuk melihat sendiri betapa dekatnya Orang Utan dengan manusia sebenarnya.

Video Berkenaan :

Kredit : Era Baru

P.S. 1 – Tips Berguna Buat Si Mata Empat Yang Ramai Tak Tahu !!!
P.S. 2 – Kereta Masuk Air Banjir? Ikuti 3 TIPS Jimat Selamatkan RM3,000 Anda !!!
P.S. 3 – Inilah 7 Gambar RUPA SEBENAR Mak Lampir Yang Buat Ramai Lelaki TERPESONA !!!
P.S. 4 – Kehebatan TEKNOLOGI KETENTERAAN Kerajaan Melayu Melaka Yang Buat Kita Kata WOW !!!
P.S. 5 – Inilah 30 GAMBAR Barang Mangsa Penumpang MH370 Yang Telah DIJUMPAI..19# Paling MENGEJUTKAN !!!

The post Reaksi Orang Utan Ini Bila Dilawati Mangsa Melecur Kebakaran Menjadi Tular Di Internet !!! appeared first on MALAYSIA KINII.



Sumber : MalaysiaKini

from I Am Kiram http://ift.tt/2wZZxTi
via IFTTT

About Unknown

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.