Videos

Find Us On Facebook

Sensasi

Jadi TERKENAL Seluruh China Lepas Bawa Adik Ke Sekolah, Puncanya Buat Ramai TERKEDU !!!

Jadi TERKENAL Seluruh China Lepas Bawa Adik Ke Sekolah, Puncanya Buat Ramai TERKEDU !!! | Sebuah akhbar tempatan China, Xian Xiang Morning News baru-baru ini telah menyiarkan gambar bertajuk “adik kecil perlu tidur” yang telah diretweet hampir 1000 kali dalam masa satu jam di laman web QQ weibo.

Bilangan retweet semakin meningkat sehingga 6962 dalam tempoh 24 jam.

Melihat gambar sayu kanak-kanak perempuan yang memangku adik lelakinya yang masih kecil telah menerima pelbagai reaksi netizen. Ramai antara mereka yang menawarkan untuk mendermakan wang bagi membantu kanak-kanak perempuan itu.

Foto tersebut telah diambil pada 29 Julai lalu di sebuah sekolah rendah luar bandar di Fenghuang County. Kanak-kanak itu dikatakan menjaga adik lelakinya di dalam kelas semasa proses pembelajaran berlangsung.

Apabila adik kecilnya menangis kerana mahu tidur, dia segera memeluknya dan mendodoikannya supaya si kecil terlena. Kanak-kanak perempuan itu juga kelihatan begitu mengantuk dan letih.

Menurut jurufoto Lu Qixing, ibu bapa gadis itu bekerja di sebuah bandar yang jauh manakala datuk neneknya terlalu sibuk dengan pertanian, jadi dia terpaksa menjaga adiknya itu sendiri. Kepala adiknya yang kelihatan lebih besar daripada biasa itu berlaku kerana kekurangan zat makanan.

Seorang guru di sekolah itu, Wu Jianhui berkata kanak-kanak perempuan itu kini berada di gred kedua. Fenomena anak-anak yang tinggal di rumah yang membawa adik beradik mereka ke sekolah masih wujud di kampung-kampung etnik Miao di Bandar Shanjiang, Fenghuang County.

Kredit : Era Baru

P.S. 1 – Tips Berguna Buat Si Mata Empat Yang Ramai Tak Tahu !!!
P.S. 2 – Kereta Masuk Air Banjir? Ikuti 3 TIPS Jimat Selamatkan RM3,000 Anda !!!
P.S. 3 – Inilah 7 Gambar RUPA SEBENAR Mak Lampir Yang Buat Ramai Lelaki TERPESONA !!!
P.S. 4 – Kehebatan TEKNOLOGI KETENTERAAN Kerajaan Melayu Melaka Yang Buat Kita Kata WOW !!!
P.S. 5 – Inilah 30 GAMBAR Barang Mangsa Penumpang MH370 Yang Telah DIJUMPAI..19# Paling MENGEJUTKAN !!!

The post Jadi TERKENAL Seluruh China Lepas Bawa Adik Ke Sekolah, Puncanya Buat Ramai TERKEDU !!! appeared first on MALAYSIA KINII.



Sumber : MalaysiaKini

from I Am Kiram http://ift.tt/2vijgOy
via IFTTT

About Unknown

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.