Videos

Find Us On Facebook

Sensasi

Ramai Tak Tahu! Inilah Lokasi SEBENAR Pengambaran Filem Popular Star Wars !!!

Ramai Tak Tahu! Inilah Lokasi SEBENAR Pengambaran Filem Popular Star Wars !!! | Jauh di pedalaman padang pasir Sahara terletak penempatan terbengkalai yang kelihatan seolah – olah berasal dari dunia lain , di galaksi yang sangat jauh .

Tempat itu adalah bekas lokasi penggambaran filem Star Wars Episode 4 : A New Hope , dan Star Wars Episode 1 : The Phantom Menace , set kampung halaman Luke Skywalker , Mos Espa , di padang pasir planet Tatooine .

Terpikat oleh keindahan padang pasir Tunisia , George Lucas memutuskan untuk membuat filem Star Wars pertamanya di Sahara , membina set filem besar – besaran dan atas permintaan dari pejabat pelancongan kerajaan tempatan , sisa – sisa bangunan tidak dirobohkan . Terletak di barat laut bandar Tozeur , ” Tatooine ” merangkumi 20 bangunan.

Sejak akhir pembikinan filem Star Wars Episode 1 : The Phantom Menace pada tahun 2003 , set filem seluas 10,000 meter persegi itu perlahan – lahan ditertimbus oleh bukit pasir dyang bergerak 4 cm per hari . Hanya dalam masa singkat , oasis padang pasir ini telah menjadi destinasi ziarah peminat Star Wars.

Kredit : DairiShare

P.S. 1 – Inilah Mengapa China Tidak Mahu Donald Trump Bertemu Dengan Ratu Cantik Ini !!!
P.S. 2 – Insha Allah Berkesan..Doa Dan Amalan Untuk Menyembuhkan Penyakit Rabun Mata…Sebarkan Moga Bermanfaat
P.S. 3 – TAKSUB Dengan Jus Kesihatan Ini..Doktor Dedah 5 Kes Penyakit Yg Paling Kerap Berlaku !!!
P.S. 4 – Lelaki Ini Minum 10 Tin Minuman Bergas Sehari Selama Sebulan..Ramai TERKEJUT Apa Jadi Pada Badannya !!!
P.S. 5 – Mengapa MASJID INI Dinamakan Masjidil Haram? Mengapa Bukan Masjidil Halal? Ini Penjelasan nya..

The post Ramai Tak Tahu! Inilah Lokasi SEBENAR Pengambaran Filem Popular Star Wars !!! appeared first on MALAYSIA KINII.



Sumber : MalaysiaKini

from I Am Kiram http://ift.tt/2ulqcsW
via IFTTT

About Unknown

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.