Videos

Find Us On Facebook

Sensasi

SUBHANALLAH, Doktor DEDAHKAN RAHSIA Tali Kecil Yang Selalu Melekat Di Pisang !!!

SUBHANALLAH, Doktor DEDAHKAN RAHSIA Tali Kecil Yang Selalu Melekat Di Pisang !!! | Pisang menpunyai sumber Pottasium yang menakjubkan dan diantara buah-buahan  yang paling baik untuk dijadikan snek. Satu-satunya kelemahan kepada buah adalah helai kulit yang menjengkelkan yang sebenarnya dikenali sebagai  ‘Phloem bundle’ yang anda boleh lihat apabila anda mengupas kulit pisang.

Tetapi, walaupun tali-tali kecil yang melekat itu bukanlah yang paling enak, mereka sebenarnya ia sangat penting dan kita tidak boleh menikmati pisang tanpanya, menurut Nicholas D. Gillitt, seorang akademik Amerika Syarikat yang memberikan sedikit petunjuk tentang rahsianya menurut laporan oleh Huffington Post.

Petunjuk tentang mengapa helaian serat tersebut sangat penting adalah disebabkan namanya.  ‘Phloem bundle’ adalah salah satu daripada dua jenis tisu pengangkutan yang boleh terdapat pada semua tumbuh-tumbuhan, dan menggerakkan nutrien dan bahan-bahan lain kepada seluruh tumbuhan.

Dalam pisang, helai phloem adalah sebab mengapa semua nutrien dapat diagihkan ke seluruh buah yang membolehkannya berkembang menjadi buah yang kita nampak sekarang.

Nicholas D. Gillitt, yang merupakan naib presiden penyelidikan pemakanan dan pengarah di Institut Dole Nutrition menjelaskan kepada Huffington Post: ‘Phloem yang cukup diperlukan untuk mengagihkan nutrien ke seluruh tumbuhan.’

‘Phloem bundle’ boleh dimakan dan ia mempunyai nutrisi yang sama dengan pisang, menurut Dr Gillitt.
Malah, tali-tali itu mungkin mengandungi lebih banyak serat daripada buah-buahan lain, katanya.

Sumber:- DailyMail

P.S. 1 – Padah Tumpang Kereta Dinaiki 4 Gadis. Lelaki Ini DIR0G0L Bergilir² & Dibuang Dalam Semak !!!
P.S. 2 – Gaji RM 1600 Tapi Dah Ada Aset Bernilai SEJUTA Ringgit. Apa Yang Gadis Ini Lakukan Buat Ramai TAKJUB !!!
P.S. 3 – [VIDEO] Apa Yang Pengiring Kereta PM Jepun Ini Lakukan Buat Ramai KAGUM !!!
P.S. 4 – Askar Israel KANTOI Campak SESUATU Di sisi Mayat Warga Palestin Yg Buat Ramai GERAM !!!
P.S. 5 – Bila Tanya Ttg KEKAYAAN. Ini Jawapan Syed Mokhtar Yg Buat Ramai TERDIAM !!!

The post SUBHANALLAH, Doktor DEDAHKAN RAHSIA Tali Kecil Yang Selalu Melekat Di Pisang !!! appeared first on OH MY VIRAL.



Sumber : OhMyViral

from I Am Kiram http://ift.tt/2tqWket
via IFTTT

About Unknown

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.