Videos

Find Us On Facebook

Sensasi

Ayah Temui Anak MATI Disebabkan “Blue Whale Challenge”. Ini Pesanannya Buat Ibu Bapa !!!

Ayah Temui Anak MATI Disebabkan “Blue Whale Challenge”. Ini Pesanannya Buat Ibu Bapa !!! | Seorang ayah yang anaknya meninggal dunia selepas dipercayai mengambil bahagian dalam ‘permainan’ jahat membunuh diri dalam talian telah mengeluarkan amaran kepada ibu bapa.

Conor Wilmot, 13, dipercayai telah mengambil bahagian dalam Blue Whale Challenge, permainan jahat,  yang tular dikalangan remaja dimana seseorang akan diberikan tugasan untuk dilaksanakan  selama lebih  50 hari sebelum akhirnya ianya akan menyebabkan mereka membunuh diri. Bapanya Greg menemui mayat anaknya itu di padang berhampiran rumahnya di Sixmilebridge, Co Clare, Ireland pada 11 Mei lalu.

Mr Wilmot kini percaya bahawa anaknya terjebak dengan sesuatu di Internet yang menyebabkan kematiannya.
Beliau mengingatkan ibu bapa keburukan internet dan betapa mudah anak-anak mereka boleh terpengaruh dalam dunia maya.
‘Ibu bapa sekarang tidak sedar berapa banyak anak-anak mereka masuk ke dalam dunia realiti maya di mana, bagi mereka, segala-galanya adalah realiti,’ Encik Wilmot memberitahu Irish Mirror.

‘Mereka sukar untuk membezakan antara kedua-duanya dan saya tidak nampak bagaimana kita akan menangani hal ini sebagai satu masalah besar. Sesiapa saja boleh menyiarkan peristiwa yang mengerikan di media sosial, “katanya.
Polis di Ireland kini telah merampas telefon bimbit Conor dan komputer untuk menyiasat sama ada beliau telah terlibat dalam Blue Whale Challenge sebelum dia meninggal dunia.

‘Permainan’ ini telah dikaitkan dengan 130 kematian remaja di Rusia dan kini terdapat kebimbangan bahawa ia juga telah melanda sekolah UK. Ia merebak melalui media sosial, ia menjadikan kanak-kanak lemah sebagai mangsa dan kemudian menyebabkan mereka sanggup mencederakan diri sendiri dan membunuh diri.

Permainan ini juga menggalakkan kanak-kanak untuk menoreh dan mencacah bentuk ikan paus pada kulit mereka dan semakin hari tugasan-tugasan menjadi semakin berbahaya sepanjang tempoh 50 hari itu. Tugasan akhir ialah pemain akan diminta untuk membunuh diri.

Sekolah Conor telah menafikan khabar angin bahawa buli merupakan punca kematian kanak-kanak itu.
Dalam satu kenyataan, St Patrick Sekolah Komprehensif dalam Co Clare, Ireland, menyifatkan Conor sebagai seorang yang ‘bekerja keras dan pelajar ceria di sekolah. Beliau amat disukai dan dikagumi oleh rakan-rakan beliau dan kakitangan sekolah.

Sumber:- Dailymail

P.S. 1 – Padah Tumpang Kereta Dinaiki 4 Gadis. Lelaki Ini DIR0G0L Bergilir² & Dibuang Dalam Semak !!!
P.S. 2 – Gaji RM 1600 Tapi Dah Ada Aset Bernilai SEJUTA Ringgit. Apa Yang Gadis Ini Lakukan Buat Ramai TAKJUB !!!
P.S. 3 – [VIDEO] Apa Yang Pengiring Kereta PM Jepun Ini Lakukan Buat Ramai KAGUM !!!
P.S. 4 – Askar Israel KANTOI Campak SESUATU Di sisi Mayat Warga Palestin Yg Buat Ramai GERAM !!!
P.S. 5 – Bila Tanya Ttg KEKAYAAN. Ini Jawapan Syed Mokhtar Yg Buat Ramai TERDIAM !!!

The post Ayah Temui Anak MATI Disebabkan “Blue Whale Challenge”. Ini Pesanannya Buat Ibu Bapa !!! appeared first on OH MY VIRAL.



Sumber : OhMyViral

from I Am Kiram http://ift.tt/2qaWFzl
via IFTTT

About Unknown

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.