Videos

Find Us On Facebook

Sensasi

MOHON SHARE !!!! 6 CARA MUDAH KAWAL NAFSU MAKAN!!! TAK PAYAH MAKAN PIL KURUS LAGI LEPAS NI!!!!!

ramai yang cakap nak kuruskan badan tu susah. Memang susah kalau tak ‘kuat iman’dan tak ada disiplin.
Ada yang ambil pil kurus untuk mengawal nafsu makan, tanpa ambil kira kesan dan akibatnya.
Kali ini, kami ingin kongsikan cara mudah untuk kawal nafsu makan. Memang mudah! Tak ada la anda craving benda manis-manis lepas ni.

1. JANGAN SKIP WAKTU MAKAN

1
Senang ‘gila’ nak kurus. Jangan ingat berlapar tu boleh buatkan berat badan turun. Nak kurus makan kena cukup tapi ambillah makanan yang sihat. Makan yang cukup dapat menstabilkan kandungan gula dalam darah dan rasa lapar dapat dikawal.

2. HIDU HARUMAN YANG MENENANGKAN

2
Ini pun paling senang dan ramai tak tahu. Hidu bau yang harum mampu menghilangkan keinginan untuk makan. Ini kerana haruman tersebut menguasai seluruh deria rasa dan‘membunuh’ hasrat untuk makan secara berlebih-lebihan.

3. DAPATKAN TIDUR YANG CUKUP

3
Lebih kurang waktu anda tidur, lebih kurang tubuh anda membakar kalori. Berjaga dalam tempoh yang lama buatkan badan kurang bertenaga. Ia sekaligus buatkan anda rasa lapar kerana tubuh perlukan makanan untuk menjana tenaga.

4. MINUM AIR YANG BANYAK

4
Jika anda rasa lapar, minum segelas air kosong. Minum air banyak membuatkan perut anda rasa penuh dan rasa lapar juga dapat dikurangkan.

5. BAWA SNEK DARI RUMAH

5
Kalau anda ni jenis yang suka mengunyah di pejabat, bawalah snek dari rumah. Tapi bukan keropok, jajan, atau gula-gula tidak sihat tu. Bawalah buah-buahan atau kudap-kudapan sihat untuk hilangkan rasa lapar berlebihan tu.

6. PERIKSA SEBAB APA ANDA RASA LAPAR

6
Bila perut rasa lapar, periksa semula pukul berapa kali terakhir anda makan. Tapi, kalau baru sejam lepas makan anda dah rasa lapar, tu bukan lapar,  itu adalah nafsu semata-mata.


from I am Kiram http://ift.tt/2bXYJq8
via IFTTT

About Unknown

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.